De opdracht

Op het landgoed zijn ieder jaar tal van exposities en evenementen te bezoeken. Met een maandelijkse nieuwsbrief en persberichten voor regionale kranten en omroepen breng ik activiteiten op de borg onder de aandacht. Ook het bijhouden van socials en de eigen website hoort daarbij.

Historisch Oogstfestival

Mijn eerste jaar bij Verhildersum, meteen aan de bak. Wat voorheen de Historische Dagen heetten, kregen in 2023 een nieuw format. Ook de naam moest anders. Het Historisch Oogstfestival moest een evenement worden waar de historie herleeft, met de vroegere landbouw als voornaamste publiekstrekker.

Het evenement werd drie jaar geleden voor het laatst gehouden en nu waren er grootse plannen. Een nieuw publiek trekken met een avondvullend programma en het hele weekend liveoptredens – allemaal primeurs. Om dit evenement tot een succes te maken, moest het onderste uit de kan. Facebookadvertenties, fysieke programmaboekjes, spandoeken langs de weg en een lading persberichten: alles moest nog ontworpen, geschreven en verspreid worden.

Hartstochtelijk

Eerst nog kennismaken met alle betrokkenen. Binnen een maand had ik tig vrijwilligers ontmoet die hartstochtelijk hun bijdrage leveren aan het festival. Met hulp van externe ontwerper Gerard de Vries zat er meteen vaart achter het drukwerk. Ook bleek dat mede-Mooiedingenmaker Jenny van de Klok van de partij was als event manager.

Flash forward naar augustus: na een regenachtig begin mogen we spreken van een zeer geslaagde eerste editie van het festival. In korte tijd is iets neergezet waar het hele team met trots op terugkijkt. Vanzelfsprekend met leermomenten, maar die nemen we mee naar volgend jaar. De vruchtbare basis voor komende edities ligt er alvast.

In het kort

logo verhildersum
  • Website voorzien van nieuwe content en socials bijhouden.
  • Persberichten schrijven naar regionale kranten en omroepen.
  • Maandelijkse nieuwsbrief opstellen en verzenden naar vrienden van Verhildersum.
  • Organisatie en communicatie omtrent evenementen, met Historisch Oogstfestival als hoogtepunt.

Meer projecten

Huisstijl- en webontwikkeling voor praktijk voor craniosacraal therapie

Online uitzender karakter geven met wervende en informatieve copy

Bloggen voor Umbraco Gold Partner en haar klanten voorzien van SEO en content

Intensieve samenwerking met internetbureau uit het Groninger Hogeland

SEO-teksten voor fris nieuw keukenconcept

Kleurrijke wijnverhalen voor webshop met Catalaanse wijnen

Uiteenlopend marketingwerk voor uitzendbureau met agrarische roots