De opdracht
AB Online is officieel een vestiging van uitzendbureau AB Vakwerk. Maar in tegenstelling tot andere vestigingen heeft het geen fysieke locatie. De naam verklapt het al: AB Online is een volledig digitale uitzender. Voor deze opdracht lag de nadruk op aandacht schenken aan payroll 2.0: een betaalbaar antwoord op de instroomvraag van werkgevers.
Overtuigen & werven
Naast salarisadministratie, verzuimbeleid en pensioenregeling doet AB Online ook aan werving en selectie. Voor mij betekende dat vacatures schrijven. Voor koks, melkers, schoonmakers, kwekers, ga zo maar door. Wervende teksten, met heldere voorwaarden. Geschreven in een frisse, uitnodigende stijl. En voor een humoristische noot was af en toe ook ruimte.
E-mail & web
Toen AB Vakwerk zijn nieuwe website lanceerde, mocht AB Online niet achterblijven. Een complete sectie werd gewijd aan de voordelen van payroll 2.0. Ik schreef de teksten en mocht me bemoeien met webontwikkeling. Met mailings informeerde ik klanten en medewerkers o.a. over wijzigingen in de wet- en regelgeving, en acties tijdens de feestdagen.
In het kort
![ab online logo](https://www.poortkomma.nl/wp-content/uploads/2023/04/logo-abonline.jpg)
- Online uitzendbureau voor de meest complexe vraagstukken omtrent flexibel personeel.
- Schrijven van uitnodigende vacatures om tijdelijke vakkrachten te werven.
- E-mail marketing, content en webontwikkeling om klanten en medewerkers te informeren over payroll 2.0.