De opdracht

AB Online is officieel een vestiging van uitzendbureau AB Vakwerk. Maar in tegenstelling tot andere vestigingen heeft het geen fysieke locatie. De naam verklapt het al: AB Online is een volledig digitale uitzender. Voor deze opdracht lag de nadruk op aandacht schenken aan payroll 2.0: een betaalbaar antwoord op de instroomvraag van werkgevers.

Overtuigen & werven

Naast salarisadministratie, verzuimbeleid en pensioenregeling doet AB Online ook aan werving en selectie. Voor mij betekende dat vacatures schrijven. Voor koks, melkers, schoonmakers, kwekers, ga zo maar door. Wervende teksten, met heldere voorwaarden. Geschreven in een frisse, uitnodigende stijl. En voor een humoristische noot was af en toe ook ruimte.

E-mail & web

Toen AB Vakwerk zijn nieuwe website lanceerde, mocht AB Online niet achterblijven. Een complete sectie werd gewijd aan de voordelen van payroll 2.0. Ik schreef de teksten en mocht me bemoeien met webontwikkeling. Met mailings informeerde ik klanten en medewerkers o.a. over wijzigingen in de wet- en regelgeving, en acties tijdens de feestdagen.

In het kort

ab online logo
  • Online uitzendbureau voor de meest complexe vraagstukken omtrent flexibel personeel.
  • Schrijven van uitnodigende vacatures om tijdelijke vakkrachten te werven.
  • E-mail marketing, content en webontwikkeling om klanten en medewerkers te informeren over payroll 2.0.

Meer projecten

Communicatie, pr en event management voor Gronings landgoed

Huisstijl- en webontwikkeling voor praktijk voor craniosacraal therapie

Bloggen voor Umbraco Gold Partner en haar klanten voorzien van SEO en content

Intensieve samenwerking met internetbureau uit het Groninger Hogeland

SEO-teksten voor fris nieuw keukenconcept

Kleurrijke wijnverhalen voor webshop met Catalaanse wijnen

Uiteenlopend marketingwerk voor uitzendbureau met agrarische roots